Obchodní podmínky společnosti ARBYD CZ s.r.o., IČ: 26339269
I. Základní ustanovení
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují obchodní vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na jedné straně je společnost ARBYD CZ s.r.o., IČ 26339269, DIČ CZ26339269, se sídlem Chotíkov 388, 330 17 Chotíkov, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, oddíl C, vložka 13984 jako prodávající (dále jen „Prodávající“) a na straně druhé je kupující (dále jen „Kupující“), společně pak smluvní strany nebo jednotlivě smluvní strana (dále pak „Smluvní strany“ nebo „Smluvní strana“).
Obchodním vztahem dle těchto VOP se rozumí vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je založen na základě konkrétní objednávky na dodání zboží či služeb Prodávajícího (dále jen „Zboží“). Kupující samotným podáním objednávky vyjadřuje a stvrzuje, že se obchodní závazkový vztah mezi Dodavatelem a Objednatelem bude řídit těmito obchodními podmínkami (dále jen „Smlouva“), které mají přednost před občanským zákoníkem (dále jen „ObčZ“).
V případě rozporu mezi těmito VOP a platně sjednanou písemnou smlouvou mají přednost ustanovení této platné písemné smlouvy.
Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná.
Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Podnikatelem se pro účely VOP rozumí ten, kdo jedná v souladu s předchozí větou v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li Kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená ve VOP pro podnikatele.
Pokud je v těchto VOP uvedeno „Kupující spotřebitel“ nebo jen „Spotřebitel“, platí, že se příslušné ustanovení VOP nevztahuje na kupujícího podnikatele definovaného shora..
Kupující akceptací nabídky Prodávajícího (viz čl. III. odst. 1 VOP) potvrzuje, že se před uzavřením Smlouvy seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součást tvoří sdělení před uzavřením Smlouvy obsažená v článku II, Reklamační řád, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
II. Sdělení před uzavřením smlouvy
Prodávající sděluje, že
a) údaje o hlavních vlastnostech Zboží jsou vždy uvedené přímo v popisu daného Produktu na webových stránkách Prodávajícího. V případě nejasnosti ze strany Kupujícího ohledně vlastností Zboží, nechť Kupujícího kontaktujte Prodávajícího ještě před objednáním Zboží.
b) totožnost a adresa provozovny (sídla) Prodávajícího je uvedena shora
c) náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i telefonického připojení dle podmínek operátora Kupujícího, Prodávající si neúčtuje žádné další poplatky, to se netýká příp. smluvní přepravy, která může účtována dodatečně);
d) požaduje úhradu kupní ceny dle dohody před uzavřením smlouvy nebo dle dohody smluvních stran;
e) ceny Zboží jsou uvedeny bez DPH, kdy k ceně bude připočteno DPH v zákonné výši stanovené ke dni zdanitelného plnění, náklady na dodání Zboží se určují individuálně. Pokud cena dodání Zboží není u Zboží uvedena, nechť kontaktuje Kupující Prodávajícího ohledně této ceny ještě před objednáním Zboží.
f) Zboží se hradí bezhotovostním platebním stykem, pokud není mezi Smluvními stranami sjednáno jinak.
Případná další sdělení dle ust. § 1820 ObčZ jsou uvedena a specifikována dále v textu.
III. Smlouva
1. Uzavření smlouvy
Prodávající vyhotoví na základě objednávky nebo poptávky Kupujícího písemnou nabídku na poptávané Zboží.
Objednávka nebo poptávka Kupujícího musí obsahovat alespoň následující údaje:
a) označení Zboží, pokud je poptáváno nebo objednáváno dle vzorníků/katalogů Prodávajícího;
b) přesnou specifikaci Zboží, pokud není objednáváno nebo poptáváno dle vzorníků/katalogů Prodávajícího;
c) požadované množství či rozsah Zboží, popř. rozměry, materiál, barevné provedení apod.,
d) požadovaný termín a místo dodání Zboží Kupujícímu,
e) způsob vyzvednutí Zboží anebo způsob dopravy,
f) označení Kupujícího spolu s jeho adresou; IČO a DIČ v případě, že se jedná o podnikající fyzickou nebo právnickou osobu,
g) telefonické a emailového spojení na Kupujícího,
h) jméno osoby oprávněné za Kupujícího právně a fakticky jednat.
Prodávající potvrdí Kupujícímu objednávku Zboží, které bylo objednáno dle vzorníků/katalogů/ceníků Prodávajícího. Bezvýhradným přijetím a odsouhlasením objednávky Prodávajícím dojde k ujednání Smlouvy.
Lhůta pro dodání Zboží se mezi Smluvními stranami bude sdělena Kupujícímu Prodávajícím v akceptaci objednávky nebo poptávky Kupujícího. Pokud je pro výrobu nebo dodání Zboží nutné zpracovat výkresovou dokumentaci (grafické návrhy apod.), ať již ze strany Kupujícího nebo Prodávajícího, pak lhůta pro výrobu nebo dodání Zboží nezačne běžet dřív, než si Smluví strany vzájemně odsouhlasí tuto výkresovou dokumentaci.
Prodávající má právo potvrdit poptávku Kupujícího časově omezenou tak, že Smlouva bude uzavřena pouze v případě, že Kupující nabídku Prodávajícího potvrdí ve lhůtě platnosti nabídky; později učiněnou akceptací není Prodávajícího vázán, nedohodnou-li se Smluvní strany výslovně jinak.
Pokud je objednávané Zboží dle nestandardních požadavků Kupujícího (tj. nikoliv ze vzorníků/katalogů/ceníků Prodávajícího), popř. v odlišné kvalitě či provedení Zboží (dále jen „Nestandardní požadavky“), je Kupující povinen v objednávce uvést přesný materiál, rozměry, množství Zboží a dodat spolu s objednávkou podklady, které jsou nutné pro řádnou a včasnou realizaci a dodání Zboží. Kupující je pro ten případ odpovědný za správnost a úplnost dat, údajů a informací poskytnutých Prodávajícímu, a odpovídá za jakékoli vady, které z tohoto důvodu vzniknou.
Pokud Prodávající zjistí, že objednávka Kupujícího obsahuje Nestandardní požadavky, zašle Prodávající Kupujícímu cenový návrh za Zboží. Kupující je povinen (v případě, že má zájem Smlouvu uzavřít) schválit návrh na zhotovení Zboží Prodávajícímu ve lhůtě stanovené Prodávajícím, jakož i schválit výkresovou dokumentaci ve lhůtě stanovené Prodávajícím. Schválením a potvrzením cenového návrhu Kupujícím dle tohoto odstavce dojde k ujednání Smlouvy.
K ujednání Smlouvy dojde započetím prací na Zboží ze strany Prodávajícího, nejpozději však samotným dodáním Zboží.
Dle rozsahu a náročnosti konkrétní objednávky si Prodávající vyhrazuje právo určit, zda postačí prostá objednávka a její odsouhlasení, anebo zda je na smluvní vztah potřeba uzavřít zvláštní písemnou smlouvu.
Tyto VOP výslovně vylučují tzv. modifikované přijetí návrhu Smlouvy dle ust. § 1740 odst. 3 ObčZ a platí tedy, že pokud bude v odpovědi Kupujícího na zaslanou akceptaci Prodávajícího uvedena odchylka, dodatek či výhrada, je k uzavření Smlouvy nutný následný souhlas Prodávajícího.
Za písemnou formu je považována i komunikace prostřednictvím e-mailu (bez uznávaného elektronického podpisu).
Kupující je oprávněn zrušit nebo změnit již učiněnou objednávku pouze před zahájením výroby Zboží, a to neprodleně poté, co se o důvodu pro zrušení či změnu objednávky dozví. Za zahájení výroby se považuje okamžik, ve kterém Prodávající objedná materiál pro objednávku nebo okamžikem zahájení prací na objednávce. Zahájením prací na Objednávce je i započetí zpracování výkresové dokumentace. Po zahájení výroby či po zahájení poskytování zboží je Kupující povinen Zboží převzít a uhradit jeho cenu v plné výši.
Jakékoli dodatečné požadavky Kupujícího či jeho požadavky lišící se od specifikace a rozsahu Zboží akceptovaného Prodávajícím budou považovány za vícepráce. Bude-li v rámci Smlouvy ujednán rozpočet, pak kalkulace víceprací týkající se položek obsažených v rozpočtu bude provedena v cenách dle předmětného rozpočtu, jinak v cenách obvyklých poskytovaných Prodávajícím. Prodávající s ohledem na shora uvedené nezaručuje úplnost rozpočtu a Smluvní strany tak výslovně vylučují použití ust. § 2620 a násl. ObčZ.
Kupjící bere na vědomí, že v případě realizace Díla, které je zhotovováno z přírodních materiálů (např. dýha, masiv), jsou při jeho výrobě možné odchylky (např. v tónech barev materiálů či mořením) způsobené použitím těchto přírodních materiálů.
2. Dodání Zboží
Kupní smlouvou se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu odevzdá Zboží a umožní mu nabýt vlastnické právo a Kupující se zavazuje, že Zboží převezme a zaplatí Prodávajícímu kupní cenu.
Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k věci, a proto se Kupující stane vlastníkem teprve úplným zaplacením kupní ceny.
Prodávající Kupujícímu odevzdá Zboží, jakož i doklady, které se ke Zboží vztahují, a umožní Kupujícímu nabýt vlastnického práva k věci v souladu se Smlouvou.
Prodávající splní povinnost odevzdat věc Kupujícímu, umožní-li mu nakládat s věcí v místě plnění a včas mu to oznámí, pokud Smluvní strany neujednají jinak.
Má-li Prodávající věc odeslat, odevzdá věc Kupujícímu podnikateli předáním prvnímu přepravci k přepravě pro Kupujícího a umožní Kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči přepravci.
Prodávající odevzdá Kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení.
Není-li ujednáno, jak má být Zboží zabaleno, zabalí jej Prodávající podle zvyklostí; nejsou-li, pak způsobem potřebným pro uchování Zboží a jeho ochranu. Stejným způsobem opatří Prodávající Zboží pro přepravu.
Nepřevzetím Zboží ze strany Kupujícího nezaniká jeho povinnost k plné úhradě kupní ceny za Zboží.
Po přechodu vlastnického práva 3D návrhů, vizualizací apod. na Kupujícího dává Kupující souhlas Prodávajícímu k prezentaci těchto návrhů pro marketingové účely Prodávajícího. Prodávající bude s těmito materiálu zacházet tak, aby nepoškodil jméno a důvěrné informace Kupujícího.
V případě, že Kupující Zboží nepřevezme, ač je k tomu Prodávajícím vyzván a současně se nejedná o případ, kdy Zboží není funkční, tj. způsobilé sloužit ke sjednanému účelu, má se Zboží za řádně předané 7. dnem po stanoveném termínu předání uvedeném ve výzvě k předání a převzetí Zboží.
Zboží je považováno za předané a převzaté také uhrazením kupní ceny ze Zboží, a to pro případ, kdy Kupující nepotvrdí Prodávajícímu dodací list.
3. Přechod nebezpečí škody
Nebezpečí škody přechází na Kupujícího převzetím Zboží. Týž následek má, nepřevezme-li Kupující Zboží, ač mu s ním Prodávající umožnil nakládat.
V případě, že je Zboží přepravováno třetí osobou, nebezpečí škody na Kupujícího podnikatele přechází předáním prvnímu přepravci.
Kupující je povinen Zboží podle možnosti prohlédnout bezodkladně po přechodu nebezpečí škody na Zboží a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Blíže může pro jednotlivé případě stanovit např. dodací list Zboží.
Při příjmu Zboží je nutné zkontrolovat, zda není Zboží nebo jeho obal poškozen. V případě poškození Zboží nebo obalu Zboží, je Kupující povinen sepsat s přepravcem na místě protokol o poškození do přepravního listu. Na pozdější reklamace způsobené vlivem přepravy nebude brán zřetel. Podrobný postup uveden v reklamačním řádu.
Škoda na Zboží, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na Zboží na Kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže Prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti.
Prodlením Kupujícího s převzetím Zboží vzniká Prodávajícímu právo Zboží po předchozím upozornění na účet Kupujícího vhodným způsobem uskladnit nebo prodat poté, co Kupujícímu poskytl dodatečnou přiměřenou lhůtu k převzetí. Náklady na uskladnění nebo prodej Zboží hradí Kupující.
4. Práva z vadného plnění – blíže určuje Reklamační řád
Zboží je vadné, nemá-li sjednané vlastnosti. Za vadu se považuje i plnění jiným Zbožím.
Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má Zboží při přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, byť se projeví až později. Právo Kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou Prodávající způsobil porušením své povinnosti.
Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující Zboží převzal,
1. má Zboží vlastnosti, které si smluvní strany ujednaly, a chybí-li ujednání, pak takové vlastnosti, které Prodávající zaručil;
2. se Zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
3. je Zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; a
4. Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů a norem.
Kupující spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak, to se však netýká:
1. u Zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
2. na opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
3. u použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo při převzetí Kupujícím;
4. vyplývá-li to z povahy Zboží;
5. Zboží, které Kupující použil nebo upravil v rozporu s pokyny Prodávajícího nebo bez jeho souhlasu;
6. Zboží, u kterého není zajišťován jeho pravidelný servis a údržba, ač byl Kupující na nutnost pravidelného servisu a údržby Prodávajícím upozorněn;
7. Zboží, které má vadu z důvodu provedení nevhodného pokynu Kupujícího ohledně zhotovení Zboží, na který byl Prodávajícím upozorněn;
8. při realizaci opravy Zboží náhradními díly neodsouhlasenými Prodávajícím;
9. v případě nevhodného zapracování nebo smísení Zboží s jinými věcmi nedodanými Kupujícímu Prodávajícím;
10. výskytu vyšší moci (voda, oheň, apod.);
Jednotlivé lhůty blíže upravuje Reklamační řád.
Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím Zboží věděl, že Zboží má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
a) Podstatné porušení smlouvy
Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má Kupující spotřebitel právo:
1. na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady nebo dodáním chybějícího Zboží, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může Kupující spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od Smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady;
2. na odstranění vady opravou Zboží;
3. na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
4. odstoupit od Smlouvy.
Kupující spotřebitel sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li Kupující spotřebitel opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupujícímu spotřebitel, že vady neodstraní, může Kupující spotřebitel požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od Smlouvy odstoupit.
Nezvolí-li si Kupující spotřebitel své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení Smlouvy – viz níže.
b) Nepodstatné porušení smlouvy
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, má Kupující spotřebitel právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Dokud Kupující spotřebitel neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby opravou Zboží nebo dodáním nového Zboží.
Neodstraní-li Prodávající vadu Zboží včas nebo vadu Zboží odmítne odstranit, může Kupující spotřebitel požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od Smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Kupující spotřebitel změnit bez souhlasu Prodávajícího.
V případě odstoupení od Smlouvy nese Kupující-spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží.
Pro Kupujícího-podnikatele se v případě vadného plnění sjednává odchylně od příslušných ustanovení ObčZ následující:
- výskyt opravitelné vady či opravitelných vad se považuje vždy za nepodstatné porušení Smlouvy nikoliv za porušení podstatné,
- při nepodstatném porušení Smlouvy má Kupující – podnikatel právo na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny, a to podle volby Prodávajícího,
- při podstatném porušení Smlouvy má Kupující – podnikatel právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od Smlouvy.
IV. Odstoupení od smlouvy
Nestanoví-li Smlouva nebo tyto VOP jinak, je Kupující oprávněn odstoupit od Smlouvy:
a) v případě, že Prodávající bude v prodlení s odstraněním vad Zboží po dobu delší než 30 dnů u Kupujícího-spotřebitele.
Nestanoví-li Smlouva nebo tyto VOP jinak, je Prodávající oprávněn odstoupit od Smlouvy:
b) v případě, že Kupující neposkytuje nutnou součinnost pro výrobu nebo dodání Zboží.
c) V případě, že Kupující je v prodlení s úhradou ceny Zboží nebo nákladů na jeho dodání.
d) V případě, kdy je na Kupujícího prohlášen konkurs, nebo je v úpadku, či exekuci, či v likvidaci, nebo mu takové právní skutečnosti bezprostředně hrozí.
e) V dalších případech stanovených zákony.
Odstoupení musí mít písemnou formu a musí být doručeno druhé Smluvní straně. Odstoupení je účinné ode dne, kdy bylo oznámení o odstoupení doručeno druhé Smluvní straně.
Odstoupením Smlouva zaniká. Odstoupením nezanikají:
a) nároky na náhradu škody vzniklé porušením Smlouvy;
b) nároky na zaplacení smluvních pokut nebo jiných sankcí vzniklé porušením Smlouvy;
c) ujednání o volbě práva a řešení sporů.
1. Odstoupení od smlouvy Kupujícím spotřebitelem v případě uzavření smlouvy distančním způsobem
Spotřebitel má právo odstoupit od Smlouvy, která byla uzavřena distančním způsobem (tj. za použití komunikačního prostředku, který umožňuje uzavření Smlouvy bez současné fyzické přítomnosti stran) ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření Smlouvy a jde-li o
1. kupní smlouvu nebo smlouvu o dílo, ode dne převzetí Zboží;
2. smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky Zboží; nebo
3. smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka Zboží, ode dne převzetí první dodávky Zboží.
Spotřebitel nemůže odstoupit od Smlouvy:
1. o poskytování služeb, které Prodávající splnil s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
2. o dodávce Zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli Prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
3. o dodávce Zboží, které bylo upraveno podle přání požadavků spotřebitele nebo pro jeho osobu;
4. o dodávce Zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
5. o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů;
V případě odstoupení od Smlouvy ponese spotřebitel veškeré náklady na navrácení zboží, a to jak v případě, kdy Zboží může být vráceno obvyklou poštovní cestou tak i v případě, kdy vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou být nemůže.
Spotřebitel má povinnosti uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od Smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo;
Prodávající umožňuje spotřebiteli odstoupit zasláním na adresu: nabytek@arbyd.cz.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, Zboží, které od Prodávajícího obdržel.
Zboží má spotřebitel povinnost vrátit úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém Zboží převzal.
Spotřebitel odpovídá Prodávajícímu pouze za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Odstoupí-li spotřebitel od Smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od Smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho na základě Smlouvy přijal, stejným způsobem jako je přijal.
Odstoupí-li spotřebitel od Smlouvy, Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel Zboží předá nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal.
Spotřebitel bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se Zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva odstoupit od Smlouvy ve lhůtě 14 dnů, darovací smlouva pozbývá účinnosti a spotřebitel je povinen spolu s vráceným Zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky včetně všeho, oč se obohatil.
V případě, že tyto nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení spotřebitele. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má Prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny. V případě odstoupení od darovací smlouvy nezaniká smlouva kupní a smlouvy jsou posuzovány z tohoto hlediska samostatně.
2. Odstoupení v ostatních případech
Bude-li umožněno Kupujícímu podnikateli, na základě individuálního ujednání mezi ním a Prodávajícím, odstoupit od kupní smlouvy za podmínek stanovených v čl. IV. 2. VOP (jinak určených pouze pro spotřebitele), pak Kupující bere na vědomí, že vrácená kupní cena může být ponížena o to, oč se snížila hodnota Zboží.
Kupující nemůže odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání nového Zboží, nemůže-li Zboží vrátit v tom stavu, v jakém jej obdržel. To neplatí,
1. došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady Zboží;
2. použil-li Kupující Zboží ještě před objevením vady;
3. nezpůsobil-li Kupující nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu svým jednáním anebo opomenutím; nebo
4. prodal-li Kupující Zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li jej, anebo pozměnil-li Zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí Kupující Prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá Prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití Zboží prospěch.
Neoznámil-li Kupující vadu Zboží včas, pozbývá právo odstoupit od Smlouvy.
V. Ceny
Ceny jsou uvedeny v nabídce Prodávajícího zaslané Kupujícímu. Cenová nabídka nemusí být konečná v případě, že se objeví potřeba činnosti do rozpočtu nezahrnutých, pokud nebyly předvídatelné v době uzavření smlouvy.
V případě potvrzení objednávky si Prodávající vyhrazuje právo vystavit zálohovou fakturu ve výši 50 % (nebo dle dohody Smluvních stran) z ceny bez DPH z hodnoty objednávaného Zboží. Po připsání platby bude objednávka dále postoupena ke zpracování.
Dojde-li v době od přijetí objednávky do okamžiku objednání materiálu pro tuto objednávku ke změně cen vstupních materiálů, Prodávající si vyhrazuje právo změnit výslednou cenu objednávky s ohledem na změnu cen vstupních materiálů. Tato změna výsledné ceny objednávky nesmí být vyšší než 10 %. Pokud by změna výsledné ceny objednávky přesáhla toto procentuální vymezení, je Prodávající povinen vyžádat si souhlas Kupujícího s takovou změnou výsledné ceny. Pokud Kupující s takovým navýšením nesouhlasí, jsou Kupující i Prodávající oprávněni od Smlouvy odstoupit.
Kupující prohlašuje, že pro fakturaci a uplatnění první snížené sazby DPH splňuje zákonné podmínky, především ustanovení §48 a §49 zákona č.235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty. Dále se kupující zavazuje uhradit zhotoviteli veškerou škodu a náklady, které zhotoviteli vzniknou, pokud se prohlášení o splnění podmínek pro uplatnění první snížené sazby DPH ukáže nepravdivým.
VI. Objednávání
Objednávky se zasílají elektronicky na adresu:
nabytek@arbyd.cz nebo na konkrétního zaměstnance, se kterým je objednávka řešena, popř. poštou na adresu ARBYD CZ s.r.o., Chotíkov 388, 330 17 Chotíkov.
VII. Platební podmínky
Platební podmínky jsou řešeny individuálně s Kupujícím a jsou upřesněny před uzavřením Smlouvy.
VIII. Dodací podmínky
1. Způsoby dodání
Prodávající upřesní formu dodání před uzavřením Smlouvy.
Pokud součástí objednávky bude i provedení montáže ze strany Prodávajícího, je Kupující povinen předem upozornit Prodávajícího na jím použité materiály v místě realizace, které mají vliv na montáž a realizaci zakázky a mohou mít vliv na Zboží. O tomto bude sepsán protokol nebo bude zapsáno ve stavebním deníku.
V případě, že tak Kupujícího neučiní, nenese Prodávající žádnou odpovědnost za případné vzniklé škody, které při realizaci díla (Zboží) vzniknou.
2. Předání zboží
Podpisem dodacího listu stvrzuje Kupující jeho správnost. Veškeré nesrovnalosti a výhrady k dodávce Zboží je Kupující povinen uvést na dodacím listě při převzetí Zboží.
3. Skladné
V případě, že si Kupující nepřevezme zboží od Prodávajícího do 14 dnů od doby, kdy mu Prodávající umožnil se zbožím nakládat, může Prodávající účtovat za zboží skladné. Výše skladného bude řešena individuálně na základě celkového množství a doby uskladnění.
IX. Nouzový stav a Vyšší moc
Smluvní strany berou na vědomí, že v případě vyhlášení nouzového stavu pro území České republiky je Prodávající povinen postupovat při realizaci a prodeji Zboží v souladu se zákonnými omezeními a doporučeními příslušných státních orgánů, tak aby Prodávající dodržel podmínky nařízené ČR v rámci Nouzového stavu.
V případě, že bude nutné realizaci nebo prodej Zboží přerušit z důvodu vyhlášeného Nouzového stavu (např. z důvodů nařízení omezujících opatření orgány státní správy nebo samosprávy, z důvodu podstavu zaměstnanců Prodávajícího pod minimální hranicí zaručující řádnou a včasnou realizaci Zboží způsobenou Nouzovým stavem nebo jejich pracovní neschopností, prodlení dodavatelů Prodávajícího způsobené Nouzovým stavem nebo jejich ekonomickou situací v souvislosti s Nouzovým stavem apod.), bude se jednat o mimořádnou, nepředvídatelnou překážku a nepřekonatelnou překážku na straně Prodávajícího, která není závislá na jeho vůli, přičemž Prodávající je povinen danou skutečnost oznámit Kupujícímu a poskytnout mu veškerou dokumentaci s uvedením předpokládaného dopadu na realizaci a prodej Zboží. Za prodlení způsobené Nouzovým stavem není Prodávající odpovědný. Na tyto případy prodlení s realizací a prodejem Zboží se nevztahuje nárok Kupujícího na smluvní pokutu, úrok z prodlení, náhradu újmy nebo jakoukoli jinou kompenzaci. Prodávající není oprávněn využít ustanovení o Nouzovém stavu v případě, že byl v prodlení s plněním Zboží ještě před nařízením Nouzového stavu nebo prodlení nebylo způsobeno Nouzovým stavem.
V případě přerušení prací Prodávajícího na realizaci a prodeji Zboží z důvodů uvedených výše, má Prodávající právo účtovat a fakturovat Kupujícímu cenu za již dodané Zboží, odvedenou práci, stejně tak jako za Zboží (materiál, výrobky jiných dodavatelů apod.), které k uvedené zakázce již pořídil a nemohlo být z důvodu přerušení prací dodáno.
---
Nemůže-li Prodávající plnit své povinnosti plynoucí mu z VOP nebo Smlouvy ve sjednané době z důvodů nepředvídatelných okolností, které jsou mimo jeho kontrolu a jejichž následkům se nelze vyhnout ani je překonat s vynaložením veškerého úsilí a předvídatelnosti, je Prodávající oprávněn plnit v přiměřeně prodloužené lhůtě. Za okolnost vyšší moci se nepovažuje platební neschopnost na straně Kupujícího. Vyšší mocí se rozumí také globální krize s dostupností surovin, materiálů, kování, komponentů apod. Pro ten případ si Prodávající vyhrazuje právo na přerušení provedení díla, změnu termínu dodání zboží či změnu již potvrzených cen, pokud takové podmínky stanoví dodavatel Prodávajícího.
V případě shora uvedeném Prodávající neprodleně oznámí Kupujícímu překážky plynoucí z VOP a Smlouvy spolu s odhadem, jak dlouho tyto okolnosti budou pravděpodobně trvat. Neoznámí-li Prodávající existenci okolností vyšší moci, nemá právo na prodloužení doby plnění.
Pokud události vyšší moci znemožňují splnění povinnosti Prodávajícího po dobu delší než 3 měsíce, je Kupující oprávněn od Smlouvy odstoupit.
Za události vyšší moci se považují především události jako války, zemětřesení, generální stávky, povodeň, porucha stroje či jiného výrobního zařízení Prodávajícího, vyhlášený nouzový stav, karanténa zaměstnanců Prodávajícího apod.
X. Záruční podmínky
Záruční podmínky na zboží se řídí Reklamačním řádem Prodávajícího a příslušnými právními předpisy ČR. Jako záruční list obvykle slouží doklad o zakoupení (podrobnosti viz Reklamační řád).
XI. Závěrečná ustanovení
Spotřebitelé mají právo zasílat své případné stížnosti (mimosoudní vyrovnání) na adresu nabytek@arbyd.cz. Stížnosti budou řešeny Prodávajícím prostřednictvím e-mailové komunikace, případně osobním jednáním se spotřebitelem.
Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě Smlouvy (a které nebudou vyřešeny mimosoudně dle předchozího odstavce), budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
Pro případ, že Kupující je spotřebitelem, poučuje jej Prodávající tímto v souladu s ust. §14 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdjěších předpisů a ust. § 1 zák. č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, ve znění pozdějších předpisů, v tom smyslu, že subjektem k řešení spotřebitelských sporů mezi Smluvními stranami je Česká obchodní inspekce, se sídlem 120 00 Praha 2, Štěpánská 567/15, IČ: 00020869, webová stránka: www.coi.cz. Spotřebitel se dále může obrátit na platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na webových stránkách http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Tento postup však není mediací podle zák. č. 202/2012 Sb., o mediaci, ve znění pozdějších předpisů, ani rozhodčím řízením podle zák. č. 216/1996 Sb., o rozhodčím řízení a výkonu rozhodčích nálezů, ve znění pozdějších předpisů a jeho využitím není dotčeno oprávnění Smluvních stran obrátit se se svým nárokem na příslušný soud.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu Kupujícího překlad textu Smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad Smlouvy v českém jazyce.
Nedílnou součástí těchto VOP jsou i dále uvedené požadavky na stavební připravenost a klimatické podmínky.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 23. 9. 2024, přičemž jsou k dispozici v sídle a provozovně Prodávajícího nebo elektronicky na http://www.arbyd.cz/cs/o-nas/vseobecne-obchodni-podminky/.
Požadavky na stavební připravenost a klimatické podmínky
Stavební připravenost prostoru zajišťuje zákazník
Požadujeme stavební připravenost pro zaměření projektu a to:
· U kuchyňských linek musí být kompletně dokončený prostor kuchyňské linky s instalačními vývody (přívod vody, odpad a el. rozvod) ideálně včetně finálních podlah, u SDK včetně výdřev.
· U vestavného nábytku, kde je počítáno s horizontálním a vertikálním výkrytem, který se bude na montáži formátovat na míru, je nutné mít vágrys výšky finální podlahy, vágrys či rastr příček a stropu s informací o finálním rozměru. Kupující poté musí uvedené míry dodržet.
· U vestavného nábytku, který není osazen výkryty a je u něj požadovaná stínová spára (bez výkrytů), je nutné mít při zaměření veškeré stěny, stropy a podlahy ve finální podobě, a to i včetně finální podlahy. Velikost výsledné stínové spáry se odvíjí od křivosti stávajících zdí, stropu a podlahy.
· U solitérního nábytku nemusí zaměření proběhnout, v tomto případě nenese Prodávající odpovědnost za případné rozměrové kolice.
· Kupující musí nejdéle při zaměření informovat Prodávajícího o veškerých instalacích, které nejsou v době zaměření instalovány a které by mohly být v kolizi se zaměřovaným nábytkem. V případě, že se tak nestane, nenese Prodávající za tyto kolize odpovědnost
Požadujeme stavební připravenost před zahájením montáže truhlářských prvků, především v prostorech s umístěním námi dodávaných prvků. A to:
· Kompletně dokončené omítky včetně výmalby, popř. keramického obkladu, s výjimkou předem domluvených míst;
· Kompletně dokončené podlahové krytiny, s výjimkou předem domluvených míst;
· Dokončené elektroinstalace a dokončené rozvody vody a odpadů. U truhlářských obkladů stěn není nutné finálně osazovat zásuvky/vypínače. Ideální je osazení elektro krabičky (vhodné pro dřevěné nábytkové prvky) a příprava kabelů. Kompletace zásuvek/vypínačů proběhne po montáži truhlářských obkladů (elektrikářem od stavby popř. klienta);
· Vlhkost pro instalaci nábytku dle normy, tj. vlhkost vzduchu 40-50 %, vlhkost stěn a podlah 10-12 %;
· Teplota v prostorách při instalaci i po ní nesmí klesnout pod 10°C. Teplota pro montáž ideálně min. 15°C;
· Příprava stěn pro zavěšení nábytku – vyztužení; např. OSB desky, překližka, masivní prkna,…. V místech instalace nábytku kotveného do stěn (horní skříňky kuchyní, koupelnové skříňky,…) Umístění vyztužení dle zaslaných výkresů;
· Zajištění výtahu pro stěhování do vyšších pater (od 2.NP);
· Vhodné osvětlení v místě montáže;
· Přístup k el. připojení 230 V do vzdálenosti cca. 50bm od místa montáže;
· Zajištění zamykací místnosti pro skladování nářadí nebo nábytku;
· Příprava vinylové či nelepené podlahy pro montáž;
· Kupující je povinen upozornit prodávajícího na jím použité materiály v místě realizace, které mají vliv na montáž a realizaci zakázky. O tomto bude sepsán protokol nebo bude zapsáno ve stavebním deníku. V případě, že tak objednatel neučiní, nenese prodávající žádnou odpovědnost za případné vzniklé škody, které při realizaci díla vzniknou.
Během instalace a po ukončení instalace nábytkového vybavení, by již neměly probíhat další stavební práce, aby nedošlo k poškození nábytku.
Klimatické podmínky
Zboží je koncipováno do interiéru s relativní vlhkostí vzduchu v rozmezí 25–65 % při teplotě 18–30°C. Umístění v exteriéru, nebo relativní vlhkost interiérového prostředí nižší než 25 % a vyšší než 65 % při běžné pokojové teplotě působí negativně na výrobek a může způsobit nevratnou deformaci jednotlivých komponentů nábytku a to i v případě krátkodobého zatížení mimo koncipované rozmezí uvedených hodnot.
V případě nedodržení těchto hodnot hrozí nenávratné poškození dodaného nábytku, za které nemůže mít výrobce odpovědnost.
Pozor na tyto hodnoty zejména u nábytku vyrobeného z masivu, překližky, spárovky a z dýhy.
Reklamační řád společnosti ARBYD CZ s.r.o., IČ: 26339269
pro vyřizování práv z odpovědnosti za vady prodaného Zboží
1. Tento reklamační řád řeší vyřizování práv z vadného plnění prodávané movité věci (Zboží), ve smyslu ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a dále v souladu s ustanoveními zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. V případě rozporu mezi tímto reklamačním řádem a platnou Smlouvou mají přednost ustanovení Smlouvy.
2. Kupujícím se rozumí spotřebitel nebo podnikatel viz. VOP.
3. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že prodávané Zboží je při převzetí Kupujícím ve shodě se Smlouvou, zejména, že je bez vad. U Zboží prodávaného za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
4. Kupující je povinen prodávané Zboží s potřebnou péčí při převzetí ihned prohlédnout, což platí i v těch případech, kdy vady prodávaného Zboží jsou zjistitelné až po otevření obalu kupovaného Zboží. Kupující může požadovat, pokud to povaha Zboží připouští, aby bylo Zboží před ním překontrolováno nebo aby mu byla jeho činnost předvedena.
5. Při příjmu Zboží je nutné zkontrolovat, zda není Zboží nebo jeho obal poškozen. V případě poškození Zboží nebo jeho obalu, sepište s řidičem nebo přepravcem na místě protokol o poškození do přepravního listu. Na pozdější reklamace způsobené vlivem přepravy nebude brán zřetel. Společnost ARBYD CZ s.r.o. nezodpovídá za vady způsobené přepravou provedenou 3. osobou. Podrobný popis pro převzetí Zboží od přepravní společnosti najdete v čl. Postup pro převzetí zboží od přepravní společnosti níže.
6. V případě, že Zboží při převzetí Kupujícím má zjevné vady, tj. není ve shodě se Smlouvou, má Kupující právo na to, aby Prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu Zboží uvedl do stavu odpovídajícího Smlouvě, a to podle požadavku Kupujícího buď výměnou Zboží, nebo jeho opravou. Není-li takový postup možný, může Kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny prodávaného Zboží nebo od Smlouvy ustoupit. To neplatí, pokud Kupující před převzetím Zboží o rozporu se Smlouvou věděl nebo mohl vědět, nebo rozpor se Smlouvou sám způsobil. V takovém případě jde vada k tíži Kupujícího.
7. Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má Zboží při přechodu nebezpečí škody na Zboží na Kupujícího, byť se projeví až později.
Kupující-spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
V případě, že výrobce (odlišný od Prodávajícího) poskytuje na Zboží nebo jeho část záruční dobu, je možné uplatňovat vady z prodaného Zboží i v takové lhůtě, ale pouze v takovém případě, kdy budou dodrženy podmínky možnosti reklamace stanovené výrobcem. Záruční doby začínají běžet od převzetí Zboží Kupujícím.
8. Právo z vadného plnění se nevztahuje (další př&i